Zadania i kompetencje
Zadania i kompetencje Burmistrza (wg. Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Tłuszczu)
Do zadań i kompetencji Burmistrza należy w szczególności:
- ogólne kierownictwo i nadzór nad organizacją i funkcjonowaniem Urzędu,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych gminy,
- reprezentowanie Gminy i Urzędu na zewnątrz,
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- informowanie o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystywaniu środków budżetowych, ogłaszanie budżetu Gminy i sprawozdań z jego wykonania,
- nadzór nad realizacją budżetu Gminy,
- nadzór nad przygotowaniem i przedkładaniem projektów uchwał i wniosków Radzie,
- przedkładanie Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał podejmowanych przez Radę,
- rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między jednostkami organizacyjnymi Gminy,
- realizacja polityki kadrowej w Urzędzie,
- wydawanie zarządzeń wewnętrznych,
- przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków,
- sprawowanie funkcji terenowego organu obrony cywilnej,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji burmistrzów w przepisach szczegółowych.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | informatyk@tluszcz.pl |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | informatyk@tluszcz.pl |
Data wprowadzenia: | 2012-05-30 12:40:10 |
Opublikował: | informatyk@tluszcz.pl |
Data publikacji: | 2012-05-30 12:41:54 |
Ostatnia zmiana: | 2012-05-30 12:42:02 |
Ilość wyświetleń: | 7011 |